De nummer 1 oorzaak van ziekteverzuim: een gespannen geest en een gespannen lijf. Aanhoudende spierspanning zet uw zenuwstelsel onder druk. Maar gelukkig valt er iets aan te doen! Met een gecombineerde aanpak (fysiek en mentaal) help ik u te ontspannen.
De nummer 1 oorzaak van ziekteverzuim: een gespannen geest en een gespannen lijf. Aanhoudende spierspanning zet uw zenuwstelsel onder druk. Maar gelukkig valt er iets aan te doen! Met een gecombineerde aanpak (fysiek en mentaal) help ik u te ontspannen.
Een gespannen lijf kan tot serieuze klachten leiden. Burn-out, chronische spierpijn, migraine, pijnlijke schouders, heup- en kniegewrichten... Vaak onverklaarbare klachten die gezond functioneren ernstig in de weg staan. Klachten waar scans en foto’s geen oorzaak of oplossing voor bieden.
Tijdens een natuurgeneeskundig consult bij Stress Vrij Lijf kijk ik vanuit een integraal perspectief hoe u van uw klachten kan worden genezen. Ik benader uw klachten vanuit een psychsociaal perspectief, een life style perspectief én een spierspannings/fysiek perspectief. Het zelf-herstellend vermogen van uw lichaam staat centraal. Ik kijk niet alleen naar waar de klachten zich openbaren, maar focus met name op de 'gehele' mens.
Ik heb een psychosociale achtergrond (Doctoraal Psychologie, NLP Master, Psychosynthese, Provocatieve interventies) en een complementaire opleiding Life Science (Life Style) gevolgd. Aanvullend heb ik de opleiding Medische Basiskennis afgerond en heb ik ervaring en kennis over spierontspanningstechnieken (triggerpointbehandeling, fasciatherapie, spierstress relaxatie techniek).
Door deze achtergrond ben ik aangesloten bij de Vereniging ter bevordering van alternatieve geneeswijze (VBAG) en het Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg waardoor mijn behandelingen door de meeste zorgverzekeraars worden vergoed.
Bij de Natuurgeneeskundige Praktijk Stress Vrij Lijf breng ik de klachten in kaart die u ernstige dagelijkse problemen geven. U krijgt een fysieke spierscan die bewustwording teweeg brengt over de huidige spanningsniveau in het lijf.
Vervolgens wordt zowel het lijf als de geest tot ontspanning gebracht. Het doel is de klachten die het functioneren belemmeren te doen verdwijnen of te verminderen.
De stress neemt daarmee af, waarna we samen in kaart brengen welke gedachtenpatronen blokkerend werken. Die gedachten vervangen we door gezonde denk-strategieën.
Ook uw life style wordt in kaart gebracht en we onderzoeken welke veranderingen noodzakelijk zijn om structurele ontspanning in het lijf te creëren.
Mijn integrale fysieke/mentale aanpak heeft zijn werkzaamheid al honderden malen bewezen bij de cliënten die ik de afgelopen 8 jaar heb mogen helpen een meer ontspannen.
Martin Jager is uw natuurgeneeskundig- en psychosociale therapeut bij Natuurgeneeskundige Praktijk Stress Vrij Lijf.
Martin Jager is uw natuurgeneeskundig- en psychosociale therapeut bij Natuurgeneeskundige Praktijk Stress Vrij Lijf.
U kunt telefonisch een afspraak maken voor een behandeling.
Bel 06 - 3449 75 03 om een afspraak te maken. Laat uw naam en telefoonnummer achter bij geen gehoor.
Reguliere behandeltijden tussen 09.00 en 17.00 uur.
Behandeling op afspraak.
Kosten per consult: € 60,00 (prijsniveau 2023).
Betalingswijze: pin of contant na ieder consult.
Zorgverzekeraars die natuurgeneeskunde, psychosociale therapie en NLP vergoeden vanuit de aanvullende verzekering vindt u op www.zorgwijzer.nl/vergoeding/natuurgeneeskunde
U kunt uw afspraak tot 24 uur van tevoren kosteloos annuleren of verzetten. Annuleert u niet tijdig, dan brengen we de consultkosten in rekening. Annuleer uw afspraak altijd telefonisch: u kunt uw afspraak niet online of per mail annuleren of verzetten.
KvK: 341.89.897
BTW ID: NL001302967B88
Valkenburgweg 6
3984 RA Odijk
Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik, als uw behandelende therapeut, een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de WGBO. Uw dossier bevat aantekeningen over uw gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.
Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor uw behandeling noodzakelijk zijn en die ik, na uw expliciete toestemming, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener, bijvoorbeeld bij de huisarts.
Ik doe mijn best om uw privacy te waarborgen.
Dit betekent onder meer dat ik:
zorgvuldig omga met uw persoonlijke en medische gegevens
ervoor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens
Als uw behandelende therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in uw dossier. Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim).
De gegevens uit uw dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen gebruikt worden:
Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met uw expliciete toestemming.
Voor het gebruik voor waarneming tijdens mijn afwezigheid.
Voor geanonimiseerd gebruik tijdens intercollegiale toetsing.
Een klein deel van de gegevens uit uw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat ik of mijn administrateur een factuur kan opstellen.
Als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van uw gegevens, dan zal ik u eerst informeren en expliciet uw toestemming vragen. Deze gegevens in het cliëntendossier blijven zoals in de wet op de behandelovereenkomst wordt vereist 20 jaar bewaard.
Op de zorgnota die u ontvangt staan de gegevens die door de zorgverzekeraar gevraagd worden, zodat u deze nota kan declareren bij uw zorgverzekeraar.
uw naam, adres en woonplaats
uw geboortedatum
de datum van de behandeling
een korte omschrijving van de behandeling, zoals bijvoorbeeld ‘behandeling •natuurgeneeskunde’, of 'psychosociaal consult’
de kosten van het consult
Via deze website worden alleen cookies geplaatst die noodzakelijk zijn voor de werking van de site. Daarmee worden geen persoonsgegevens verwerkt, er worden geen IP-adressen getraceerd en worden er geen analytische gegevens verzameld bij het verzenden formulieren. Daarom hoeven we, volgens de AVG, geen toestemming te vragen voor het plaatsen van de cookies.
Als je er samen niet uitkomt kan je contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Quasir via email (bemiddeling@quasir.nl t.a.v. coördinator klachtenbemiddeling) of per telefoon 06 4844 5538.
Uiteraard kun je ook altijd contact opnemen met het secretariaat van VBAG via e-mail secretariaat@vbag.nl of per telefoon 040 283 8988 (werkdagen 09.00 – 12.00).
3. Geschillencommissie: bindende uitspraak
Als de inzet van de klachtenfunctionaris of de wijze waarop jouw onvrede of klacht is afgehandeld voor jou onbevredigend is, dan kun je je wenden tot de geschillencommissie. Deze geschillencommissie is onafhankelijk van alle partijen en gespecialiseerd in de complementaire zorg. Een uitspraak van de geschillencommissie over jouw klacht (geschil) is bindend, zowel voor jou als de therapeut.
Een geschil indienen bij de geschillencommissie kost € 50. De geschillencommissie doet binnen zes maanden uitspraak over jouw klacht. Op zorggeschil.nl vindt je meer informatie over hoe je een geschil kunt indienen. De klachtenfunctionaris kan je hierbij helpen.
4. Tuchtrecht Complementaire Zorg (TCZ)
AIs er sprake van een tuchtwaardige klacht dan kan de klachtenfunctionaris je adviseren om je klacht te deponeren bij het Tuchtrecht Complementaire Zorg (TCZ).
In het contact met cliënten gelden de bepalingen, beroepscode, klacht- en tuchtregeling van de VBAG (https://vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen/)
Sinds 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) worden gesteld. Door aansluiting bij de beroepsorganisatie VBAG wordt aan deze eis voldaan. :
1. VBAG-Therapeut
Het kan voorkomen dat je als cliënt een klacht of onvrede hebt over de geboden zorg. De voorkeur is dat je deze klacht als eerste met de therapeut bespreekt.
2. Beroepsvereniging
Voel je je niet in staat de kwestie te bespreken met je therapeut, laat de situatie dit niet toe of kom je er samen niet uit? Dan kun je kosteloos een onafhankelijke klachtenfunctionaris inschakelen. Deze ondersteunt je onder andere bij het formuleren van jouw klacht of onvrede en kan eventueel optreden als bemiddelaar.
Conform de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) is elke zorgaanbieder verplicht zijn cliënten toegang te bieden tot een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De onafhankelijke klachtenfunctionaris van VBAG is werkzaam bij Quasir. Quasir is het expertisecentrum voor klachtenmanagement in de zorg- en welzijnssector.